Qui som

Som una entitat sense ànim de lucre que volem oferir la possibilitat a tothom que ho desitgi de practicar esport, el nostre esport, el tennis taula.

Tothom ha jugat en un moment o altra de la seva vida, ja sigui al càmping, al casal, a casa un amic, etc.; si ara vols aprendre’n una mica més i passar una estona divertida, passa’t pel local i prova-ho, segur que repetiràs.

Som gent que ens preocupa la salut, que volem que es faci esport, i si tries el tennis taula molt millor.

Escrit del Dr. Jordi Ibáñez, especialista en Medicina de l’Esport i jugador de tennis de taula, explicarà la relació entre el nostre esport i la salut. El doctor confirma que la pràctica regular de tennis de taula aporta una millora significativa del nostre estat de salut.

Sobre aquest tema us mostrem aquest article sobre els beneficis i les precaucions a l’hora de practicar l’esport del tennis taula del fisioterapeuta Lluís Puig.

D’entrada hauríem fer una diferenciació entre “Ping-Pong” i “Tennis Taula”. El Ping Pong podríem dir que és el joc de taula on sovint no es respecten les normes ni tècniques del joc i tan sols es tracta de passar la bola a l’altre costat i sembla que no exigeix massa desgast físic. Per contra el “Tennis de Taula” ja podem dir que es tracta d’un esport, a més Olímpic des de l’any 1992. Que es pot jugar pràcticament tota la vida, que comporta un exercici físic important utilitzant: els braços, les cames i els malucs. Es tracta d’una activitat física de baix impacte que amb el coneixement que hi ha a dia d’avui presenta poques lesions.

BENEFICIS QUE ENS COMPORTA

– Ens exercita: el cervell (per tant, pot ajudar la gent gran a retardar els efectes senils), la vista, la coordinació, els reflexos i sobretot practicat a un bon nivell l’ESTRATÈGIA i l’ANTICIPACIÓ

– Ajuda els joves a millorar la seva coordinació psicomotriu i la seva concentració.

– Ens ajuda a controlar el pes, per tant, evita l’obesitat (hipertensió i la diabetis)

– Millora la circulació i la condició aeròbica. Estimula el sistema cardiovascular, atès que el seu cos es balanceja alternant els malucs i els músculs. Es tracta d’un exercici aeròbic.

PRECAUCIONS A TENIR EN COMPTE

– Es realitza un treball intens de braços, cames i malucs. Per tant: bon Escalfament i refredament

– Es tracta d’una activitat asimètrica, per tant, cal realitzar un bon  treball compensatori.

– La hidratació ens ajuda a prevenir les tendinitis.

– El Calçat: que s’adapti a la superfície de joc

– Les lesions típiques són: sobrecàrregues musculars (cames i columna), espatlla, avantbraç i canell o alguna contractura